Едно добро мотивационно писмо е по-важно, отколкото си мислите, но фирмата или организацията, на която изпращате автобиографията си, ги приема по електронна поща, с писмо или може би нямат никакви критерии. Какво тогава?
Съществуват различни придружителни писма, подходящи за различни видове заявления за работа. Всяко едно мотивационно писмо, написано по подходящ начин ще ви даде предимство.
Как да определите какъв тип мотивационно писмо ви е необходимо?
Видът на мотивационното писмо, от което се нуждаете, зависи от обявата за работа и дали има изброени имейл адреси.
Писмо в отговор на обявата
Писмото в отговор на обява, трябва да подчертава вашите умения и опит, които отговарят на изискванията, посочени в обявените критерии за подбор.
Това писмо може да дадете в агенция за набиране на персонал или директно в организацията. Къде да предадете вашата кандидатура зависи от изискванията, посочени в рекламата.
Агенциите са много заети, затова е важно да бъдем честни, кратки и директни, за да привлечем вниманието на всеки, който чете нашето мотивационно писмо. Някои агенции могат да четат само вашето писмо, след като им се обадите.
Когато кандидатствате директно в организация, термините „вие“ и „вашата фирма“ са по-подходящи.
Имейл в отговор за рекламата
Имейлът трябва да бъде по-кратък от мотивационно писмо и да включва най-добрите ви две или три качества, свързани с тази позиция.
Кратките параграфи и точки са най-подходящи за този вид отговор и е важно да бъдете кратки.
Заглавието на позицията, за която кандидатствате трябва да бъде включена в реда за темата заедно със справочен номер на обявата, ако има такъв.
Студено повикване или агитация
Студения призив е в писмена форма и включва изразяване на интерес към работа в организацията в определена област. Този подход има различни нива на успех в зависимост от индустрията и организацията, която призовавате.
Този вид писмо е по-трудно да се пише, тъй като няма критерии за подбор, които да отговорят и не са изброени желаните умения.
В райони, където има по-малко обявени работни места, си струва да се направите такова „студено повикване“ към потенциалните работодатели. В тези области студените повиквания е по-вероятно да доведат до заетост или до интервю.
Преди да започнете да пишете, е важно да:
• Изследвате компанията задълбочено.
• Проучите техния производствен или работен процес.
• Как бихте се вписали в този процес.
• Да имате представа как ще облагодетелствате тази организация.
Тази форма на писмо трябва да бъде внимателно написана, за да привлече интереса на работодателя към вашите умения и таланти. Не забравяйте, че организацията не търси персонал, а вие трябва да се опитате да направите добро впечетление.