Има различни места за търсене на работа. Мрежата отвори много нови места и нови услуги винаги се появяват, за да се конкурират с утвърдени играчи.
Независимо дали търсите онлайн, във вестници, чрез специализирани агенции, в центрове за търсене на работа или чрез мрежата, не ограничавайте търсенето до един източник.
Ето 11 места, където можете да търсите работа.
1. Сайтове за работа
Тези сайтове са най-популярният начин за търсене на работа. Те включват работни места, рекламирани от работодатели и агенции по заетостта. Обикновено те позволяват да търсите работни места по ключови думи, професия, местоположение, тип на заетостта - например пълно работно време или договор - и процент на заплата. Някои сайтове рекламират работни места във всички индустрии, докато други специализират само в една индустрия. Можете да запишете търсенето на работа и да ви бъде изпратен имейл, когато се появят работни места, които отговарят на вашите интереси и предпочитания. В някои сайтове, можете също да създадете профил и да качите автобиографията си, така че работодателите да могат да се свържат с вас, ако имат подходяща за вас работа.
2. Фирмени и организационни уебсайтове
Компаниите, организациите и правителствените отдели често рекламират свободни работни места. Проверете за раздел „Кариери“ или „За нас“ на началната страница. Те също така, рекламират чрез своите профили в социалните медии (Twitter, Facebook, LinkedIn и Google+). Можете да следите фирмите и да се абонирате за тях в социалните медии, за да поддържате актуална информация за възможностите. Държавните правителства рекламират свободни работни места на своите уебсайтове.
3. LinkedIn
LinkedIn се очертава, като важна платформа за намиране на свободни работни места. Фирми, организации и правителствени отдели - всички рекламират работни места в LinkedIn. Ако създадете кариерен профил, LinkedIn ще използва информация от вашия профил, за да ви покаже работата, която може да ви интересува. Можете също да запазите задания и търсения, за да разберете кога новите резултати отговарят на вашите критерии. Мислете за вашия профил в LinkedIn, като ваше онлайн резюме и се уверете, че сте почистили своя „цифров отпечатък“. Има много полезни онлайн ресурси със съвети за разработване на впечатляващ LinkedIn профил - опитайте Googling.
4. Агенции за наемане на работа и заетост
Има някои работни места, за които можете да разберете само чрез агенции по заетостта. Агенциите редовно се обръщат към работодателите, за да попитат за работни места, а работодателите пускат свободни работни места директно в агенциите. Различни агенции предлагат различни услуги. Някои агенции са специализирани в една област, а други в няколко свързани области. Някои от тях се специализират в позиции на начално ниво, други - в изпълнителни нива. Агенциите информират работниците за наличните работни места. При това споразумение агенцията става ваш работодател, като ви намира различни работни места.
Уверете се, че знаете към какъв тип агенция се обръщате. Някои агенции предлагат обучение за надграждане на уменията ви и ви правят по-пригодни за наемане на работа, но внимавайте за прекалено скъпо обучение и работни места, които звучат прекалено добре, за да е истина. За да си намериш работа чрез агенция, се регистрираш в тази агенция. Обикновено това означава попълване на регистрационен формуляр или формуляр за кандидатстване. То може да включва тест за умения за работа, като компютри или администрация. Може също да бъдете помолени да покажете доказателства за вашите квалификации.
5. Работа в мрежа
Работата в мрежа е важен начин за намиране на подходящи позиции. Разработете стратегия, която да запознае с вашето съобщение тези, които най-вероятно ще ви свържат с подходящи фирми. Има много официални събития в мрежа (често организирани от професионални асоциации), но можете да използвате и лични мрежи, формирани чрез участие в групи, доброволчество, спорт или хобита. Нека хората знаят какви са вашите планове и каква позиция търсите. Информационното инрервю може да бъде отлично мрежово представяне.
6. Професионални и търговски асоциации
Уебсайтовете на професионалните и търговските асоциации могат да имат обяви за работа или да имат задълбочени статии за тенденциите в индустрията. Може да искате да се абонирате за индустриални списания (често срещу заплащане), ако те редовно рекламират работни места, които ви интересуват. В противен случай можете да ги намерите в местни библиотеки. Можете да изпробвате търсене с Google за професионални асоциации, свързани с вашите интереси във вашата държава.
7. Събития
Събития, като кариерни експозиции също предлагат възможности за търсене на работа. Индустриите се рекламират, като работодателите дават информация за работата си в техните компании и техните текущи свободни работни места. Понякога можете да кандидатствате за позиция точно там, така че вземете няколко копия от автобиографията си и бъдете подготвени в случай, че има възможност за интервю на място. Опитайте с търсене в Google за кариерни експозиции във вашата държава.
8. Centrelink
Когато се регистрирате в Centrelink, ще ви дадат информация за търсенето на работа и услугите или програмите, от които бихте могли да се възползвате.
9. Организации за групово обучение
Организациите за групово обучение наемат чираци и стажанти и ги поставят с „приемни работодатели“. Като ученик или стажант с организация за групово обучение, вие сте сигурни в непрекъсната работа и обучение.
10. Вестници
Проверете местните вестници за работни места. Статиите в раздела за обяви или в бизнес секцията, също ви информират за тенденциите, бизнеса или проектите, които започват или се разширяват.
11. Обяви
Обявите могат да бъдат източник за свободни местни работни места, на пълно или непълно работно време. Следете обявите за свободни работни места на места като:
• витрини
• магазини
• обществени табели (често срещани в супермаркети, библиотеки и търговски центрове)
• пред портите на фабрики/ заводи.